Права пацијента
САМО ПАЦИЈЕНТ КОЈИ ЈЕ УПОЗНАТ СА СВОЈИМ ПРАВИМА МОЖЕ АКТИВНО УЧЕСТВОВАТИ У СВОМ ЛЕЧЕЊУ, САЧУВАТИ САМОПОШТОВАЊЕ, ВЕРУ У ОЗДРАВЉЕЊЕ И ОПТИМИЗАМ
Министраство здравља Републике Србије у циљу подизања нивоа информисаности корисника и даваоца услуга о правима грађана и пацијената у систему здравствене заштите, од 18. јуна покренуће медијску кампању.
Остваривање основног циља кампање је подршка:
- Унапређењу квалитета здравствене заштите
- Спровођењу системских закона
- Повећању доступности здравствених услуга бољим познавањем права осигураника
- Унапређењу заштите права пацијената
- Развијању партнерства са другим владиним секторима и невладиним организацијама
- Координацији активности односа с јавношћу у здравственим установама Републике Србије и другим институцијама.
Обраћајући се свим грађанима, здравственим радницима и свим запосленима у систему здравствене заштите на једноставан и прихватљив начин, биће стављен акценат на подизање свести о основним правима пацијента дефинисаних Законом о здравственој заштити у складу са Европском повељом о правима пацијената, и неопходности и могућностима њиховог остваривања.
Права пацијента:
- Право на доступност здравствене заштите
- Право на информације
- Право на обавештење
- Право на слободан избор
- Право на приватност и поверљивост информација
- Право на самоодлучивање и пристанак
- Право на увид у медицинску документацију
- Право на тајност података
- Право пацијента над којим се врши медицински оглед
- Право на приговор
- Право на накнаду штете
- Обавештавање јавности